Filmrecension 3

Publicerat: 2010-08-19 12:51:01

Inception (2010)

Action, science-fiction



 

Namn värda att nämna: Leonardo Dicaprio, Joseph Gordan-Levitt, Ellen Page, Tom Hardy
Regissör: Christopher Nolan (samma regissör som till tex. Batman filmerna)

Varför?
Jag har hört mycket gott om denna film både från min bror och Agge och därför vill jag se den så fort som möjligt och även gärna på bio. Och det kan jag säga er: detta är en biofilm!

Handling: Att drömma eller leva i verkligheten? Vad är verkligt och inte? Drömmer jag nu?
Att ta sig in i en annan persons undermedvetena genom att ta sig genom drömmarnas olika lager, hur långt kan man gå? Kommer planen att fungera, kommer vi komma tillbax till verklighten och var är den egentligen?

Känslor/tankar: En helt fantastisk film som fick mig att sitta som klistrad i min biostol i hela 2,5 timme. Jag var fångad i denna skapelse och kände mig inne i denna drömvärld, jag var helt fast. Gåshud, tappade hackan, förundran, beundran, glädje & sorg var bara något av det jag kände när jag såg filmen...jag måste se den igen!

Tre ords beskrivning:
Fantastisk,innehållsrik, grym.

IMDB:
9,1/10

Moviezine: 4,43/5

Mitt betyg: 9,5/10.

Sluttankar: Ett mästerverk som måste ses!!

TRAILER





Kommentarer
♥ Julia

Fy fan, den måste man nog se då :)

2010-08-19 @ 13:47:29
URL: http://juliaexanimo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback