Filmrecension 5

Publicerat: 2010-08-20 08:09:24

The Dark night (2008)

Action, drama, thriller, äventyr


Namn värda att nämna: Heath Ledger, Christian Bale, Michael Cain, Aaron Eckhart, Maggie Gyllenhaal

Regissör: Christopher Nolan


Varför? Har längtat efter denna film länge men inte blivit av att jag sett den förrän nu. Har ju hört talas om Ledgers instas som magnifik i den och jag kan inte annat än att hålla med.

Handling: Här fortsätter Batmans resa på att stoppa de kriminellas framfart i Gotham city men denna gången har han en mycket större motståndare; JOKERN!!! Här möts batman och jokern i en kamp mellan det goda och det onda. Batman vill rädda staden medan jokern vill förstöra den!

Känslor/tankar: Jag måste bara säga att jag älskar Hetth Ledger i denna film, hans rolltolkning av jokern är helt fantastisk, jag är imponerad och har mycket svårt och se hur de ska lyckas med en uppföljare utan honom?

Tre ords beskrivning: Spännade, underhållande, medryckande.

IMDB:
8,9/10

Moviezine: 4,22/5

Mitt betyg: 8,5/10.

Sluttankar: En mycket bra film med många olika effekter och utmärkt skådespeleri av Ledger. Måste ses om inte annat för Ledgers prestation!!


TRAILER




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback