Filmrecension 7

Publicerat: 2010-08-23 17:00:57

Eclipse (2010)

Fantasy, romantik, thriller

Namn värda att nämna: Kristen Stewart, Robert Pattinson, Taylor Laurent, Dakota Fanning
Regissör: David Slade

Varför? För ungefär ett år sedan sa min svägerska till mig att vi skulle se en vampyrfilm. Hon sa den e sååå bra och jag sa hmmm, jag gillar inte övernaturliga filmer. Men vi såg den och jag var fast!! Efter det läste jag alla fyra böcker om Bella och Edward skrivna av Stephenie Meyer. Detta var några av de bästa böcker jag läst. Jag valde därför att se andra filmen som var en stor besvikelse, och även trean då nu. Dock längtar jag mest till fyran då den boken var överlägset bäst. Jag hörde att de ska dela in den boken i två delar, I can´t whait!!

Handling: Kärleksagan mellan Bella och Edward fortsätter i denna tredje filmen och kemin och dragningen mellan de är starkare än någonsin. Bella slits dock mellan sina känslor för Edward och Jake men inget val behöver göras utan hon ska vara med Edward. I filmen kommer även vampyren vikotoria tillbacka för att hämnas sin man James som Edward dödade i någon av de föregående filmerna. Hon ska hämnas genom att döda Bella men man fruktar aldrig för hennes liv i filmen...

Känslor/tankar: Jag gillar filmer där man kan känna kemin och ta på ektrisiteten mellan skådespelarna och det kan man i denna filmen. Detta är för mig bra skådespeleri och bra regisserat.

Tre ords beskrivning: Kärlek, kemi, vänskap

IMDB: 4,8/10

Moviezine: 3,08/5

Mitt betyg: 6,5/10.


Slutankar:
En bra film som bör ses om man sett ettan och tvåan i Twilight filmerna och om inte det så se den för att kunna se fjärde och sista delen i denna magiska kärlekshistoria.

TRAILER

Kommentarer
♥ A

Läste du böckerna på engelska eller svenska?

2011-02-14 @ 18:21:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback