Filmrecension 1

Publicerat: 2010-08-18 17:28:53

The ugly truth (2009)

Komedi och Romantik



 

Namn värda att nämna: Katherine Heigl & Gerard Butler
Regissör: Robert Luketic

Varför?
Jag valde att se den filmen då jag älskar de båda huvudrållsinnehavarna i filmen. Heigl sedan greys anantomy och Butler sedan 300 och framförallt från Law abiding citizen(kommer recensioner på dessa två senare)!! Hade därför också höga förväntningar på filmen.

Handling: Hon är perfektionist, lite lätt neurotisk, deseperat efter en man och jobbar som producent på ett morgonprogram. Han är en kvinnokarl, snygg, självsäker, sexgalen och förmedlar den hemska sanningen till kvinnor genom tv. De möts genom sina arbeten och han ska nu hjälpa henne att finna en man men det slutar inte riktigt som de båda tänkt sig.

Känslan i filmen: Mycket härlig!! Butler gör en fantastisk rolltolkning.

Tre ords beskrivning:
Rolig, sexig & underhållande

IMDB: 6,4/10

Moviezine: 2,82/5

Mitt betyg: 7/10.

Sluttankar: Klart sevärd film, med bra skådespeleri och handling. Mina höga förväntningar blev besannade.





Kommentarer
♥ Eeva

Tack för detta tips! En lättsam film i min smak!

2010-08-19 @ 01:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback