Jackie Ferms tankar om barnaföddande....

Publicerat: 2010-03-28 21:52:24
Hittade dette in lägg på Jackies blogg och jag tänkte dela med mig av det till er då jag håller med henne:


Att skaffa barn som heroinist?

DEN 28 MARS 2010, KL 13:13

Jag är förbannad över en sak. Jag har dessutom kommit på en jäkla bra lösning på mitt problem.

Det handlar om barn.
Så här är det.
ALLA kan skaffa barn. Nästan alla. Men ALLA kan inte skaffa körkort
Heroinister, narkomaner, mördare och alkoholister kan skaffa barn men inte ta körkort.
Ett körkort krävs lite fokus i dagens samhälle, man måste vara nykter och ha bra syn "typ".
Jag läste i en undersökning för ett år sen att över 70 barn dör i Storbritannien varje år, p.g.a psykiskt sjuka föräldrar. Som dödar dem på något sätt, eller överger dem.
Så JAG tycker att man borde skriva på ett intyg innan man skaffar barn, missförstå mig inte nu.
Ett intyg som bekräftar att man i nuläget inte tar droger, "dricker måttligt" och att man inte är psykiskt sjuk och är kapabel till att ta hand om ett barn.

Jag hade ju inte funnits om det funnits sådana intyg. Det gör inget, hellre det och jag kanske haft en "normal" uppväxt.
Om man har drogat och är frisk på alla sätt, lugnt.
Men INTE om man gör allt det där.
Det är vidrigt att vem som helst kan skaffa barn, men inte att alla kan skaffa körkort, tänk själva?
Det är ju helt absurt?
I Kina får man bara skaffa ett barn också, men det kan vi diskutera senare.
Så vad tycker ni? Ett intyg innan man skaffar barn, visst man kanske inte planerar att bli gravid.
Men då tycker jag att man som t.ex. heroinist eller alkoholist gör abort eller slutar med skiten direkt.
Om graviditeten kan vara ett mål för folk att sluta med sådant är det bra.
Men intygen ser till att man gör det direkt, annars abort eller adoption.
Det låter hårt men det är faktiskt min åsikt.

Många människor skaffar baran för sin egen vinnings skull och tänkre inte på vad som är bäst för barnet...ska det verkligen vara en rättighet för alla människor att skaffa barn?
Är det rätt att mördare, pedofilerm, herionister skaffar barn??
Vad tycker ni??
Är det rätt att vem som helst kan skaffa barn men att andra saker ska vara reglerade?

Massa frågor...men detta är ett ämne som berör mig då jag tycker att många tra för lätt på det här med att skaffa barn...SÅ KOM IGEN NU VILL JAG HÖRA ER ÅSIKT!!!


Kommentarer
♥ Angie

Så sent som 1982 avskaffade vi tvångs steriliseringen i Sverige som byggde på samma ide. Handikappade, alkisar och drogmissbrukare skulle ge dålig avkomma och bli en börda för samhället så lösningen var tvångssterilisering.

Det finns inga resurser för staten att kontrollera medborgarnas vanor. Sverige bygger på ett rättighetstänkande där man anser var medborgare (myndig) har ett eget ansvar. Sålänge barnet ligger i magen kan inte staten bestämma eller ta i från föräldrarna deras rättigheter och tur är det. Nackdelen är att det finns dåliga exempel, men det finns alltid en viss procentuell del undantag. Tur är det för oss andra att staten inte kan kontrollera våra rättigheter.

2010-03-28 @ 22:29:26
♥ Anna

den där jackie är helt flängd ju!! Att gå in och bestämma över männskor på detta sätt är ju helt sjukt! hade inte heller funnits om dessa intyg hade men inte är jag ledsen för det... min uppväxt och bakgrund har gjort mig till den jag är och ja det har varit jäkligt smärtsamt och sjukt jobbigt men jag lever nu och jag har det fint nu. Att Jackie känner att hennes bakgrund är så dålig att hon hellre inte hade funnits är bara att beklaga. Att männskor har det jobbigt och fastnar i missbruk är fruktansvärt men vi kan inte bestämma vem som ska få skaffa barn eller inte, och att tvinga kvinnor till abort för att vi inte tycker att de är lämpliga mammor är att gå tillbaka i utvecklingen på ett negativt sätt. Allt vi kan göra är att hantera situationer och göra det bästa av det som sker!

2010-03-28 @ 23:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback