Sista för idag:)

Publicerat: 2010-03-20 23:37:39

Hej igen:)

Satt och läste lite bloggar nu innan jag skulle sova...har ju blivit helt beroende:)
Angående mitt inlägg om katrin zytomierska då hon var på de voice i tordags och diskuterade hela Laila och Niklas historian så har hon skrivit ett nytt inlägg om det som kommer här:

Lördag 20 mars 2010, 21:05

Ang Laila och Niklas

Jag vet att det här börjar att bli uttjatat, men jag måste bara säga mitt också.

Jag undrar varför avundsjukan är så stor i Sverige? Hur kommer det sig att ni blir arga och irriterade och bittra och allmänt negativa när andra har det bra istället för att bara unna andra människor? Jag syftar dels på Laila och Niklas, dels på mig själv och dels på alla kända personer som av helt självklara själ får sponsring på saker och ting.

Vi tar mig som exempel. Jag har bloggat i snart tre år. Under dessa tre år har ca 200 000 personer gått in och läst vad jag har skrivit varje dag. Om ett företag vill sponsra mig med kläder, saker, bilar, möbler, mat, vad det nu kan vara. Så är det väl verkligen inget fel med det?! Dessutom är det inte er sak att tycka något om. Det är inte er som företagen vill sponsra, det är mig.

Om någon frågade om ni ville ha en resa till Aruba och bo på lyxhotell i två veckor gratis skulle ni tacka nej då? Skulle reportrarna på kvällstidningarna tacka nej? De som kör sin häxjakt nu. Skulle de tacka nej till att få saker gratis? Jag skulle inte tro det.

Men varför är ni alla så missunnsamma? Det är ju människor som har gjort något som gör att företagen vill produktplacera på dem. Ni har inte gjort ett skit för att de ska vilja placera sina produker på er. Kan ni inte bara inse det att hade ni fått möjligheten till att få saker gratis så hade ni alla tackat och tagit emot.

Så vad gör Laila, Niklas och jag med fler för fel? Vad gör vi för att ni och tidningarna ska lägga fram detta som något negativt? Vi har åstadkommit något som gör oss åtråvärda och intressanta. Det som vi använder och det som vi gör vill ni också göra. Men är det då fel att vi inte behöver betala för sakerna? Vi lever ju som levande reklampelare. TV4 får en massa pengar för att visa er hur dryg "Yes" är. Ska inte jag ens få den jävla Yes-flaskan gratis när jag skriver i min blogg om den och gör så att 200 000 personer läser om den?

Egentligen tycker jag att vi ska få betalt för att göra det. Jag ser åtminstone inget fel i att vi skulle få det. Jag tycker att Laila och Niklas borde få betalt för att marknadföra Aruba på det här sättet. En reporter på en resetidning får ju det. Han får en lön för att åka till Aruba och sen skriva om resemålet i en tidning. Jag skulle tro att Aruba får lite mer uppmärksamhet nu när Laila och Niklas är där. Och skulle en researrangör köpa annonser för att marknadsföra Aruba i Aftonbladet, Expressen, Resumé mf så skulle det kosta researrangören helvetes jävla massa pengar. Nu får de allt gratis. Ska inte Laila och Niklas då ens ha resan gratis? Ja men ni hör ju hur dumt det låter...

Tidningsredaktioner har alltid tagit emot saker från företag för att skriva om dem på så kallade "plocksidor" och "nyheter". Tror ni att de kastar alla de här sakerna sen?

Men vi vet inte vad Laila och Niklas har fått spons på och vad de har betalat för. Vi kommer aldrig att få veta det. På samma sätt som ni aldrig kommer att få veta vad jag betalar för och vad jag har fått spons på som jag har eller som jag skriver om. Ni får gärna gissa och irritera er bäst ni vill. Ju mer ni irriterar er och ju mer ni skriver kommentarer om det i min blogg desto mer inser jag hur bra jag har lyckats. Fan ni verkar tro att jag är nån jävla Gud som kliver in och plockar vad jag vill på Åhléns och sen lägger upp en bild på bloggen och så var allt gratis. Det är en cool känsla och jag trivs med den. För det är ni som säger det, inte jag. Det är ni som tror att jag får allt gratis och om jag skulle få det så vore det ju asball. Tänk vad jag åstadkommit!

Det som jag tycker är trist är att Laila och Niklas ska behöva sitta på sin smekmånad och känna sig som bovar och tvingas till att skriva öppna brev och bry sig om vad ni tycker.

Det är synd att de inte bara skiter i er och njuter av alla gratisgrejer som de fått för att de förtjänar dem. Ni får inget gratis, det får dem. Av en anledning.

Läs hennes underbart underhållande blogg: katrin

GODNATT...nu trillar jag i säng!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback